Menu

Lessen

Pilates Prive les
Met een Pilates Prive les krijgt u een op maat gemaakt programma, afgestemd op uw persoonlijke doelstellingen. Er zal gebruik gemaakt worden van alle in de studio aanwezige apparaten. Na een persoonlijk gesprek zal uw trainer een programma ontwikkelen waarin u stapsgewijs in eigen tempo uw persoonlijke gezondheid en vitaliteit kunt verbeteren.

Pilates Max les
De Pilates Max les is toegankelijk voor maximaal 6 personen en is geschikt voor mensen die specifieke wensen hebben t.a.v. herstel en/of vitaliteit. Een ieder krijgt een op maat gemaakt programma en werkt aan zijn/haar doelstellingen. Mensen die met fysiotherapie bezig zijn of achter de rug hebben en op een verantwoorde wijze verder willen werken hun herstel ervaren deze les als zeer waardevol.

 

“In one session you’ll feel the difference – in 30 sessions you’ll have a new body.” Joseph Pilates

 

Pilates Allegro Tower les
Deze les is toegankelijk voor mensen die al enige ervaring met Pilates hebben (hetzij op de mat of Pilates Max).  In deze les wordt gebruik gemaakt van alle in de studio aanwezige apparatuur. De Allegro Tower biedt een groot repertoir aan oefeningen en houdingen. Vanwege de extra weerstand, waarvan gebruik wordt gemaakt, wordt de Allegro Tower training meestal als intensief ervaren. 

Pilates Mat les
In de Pilates Mat les wordt lesgegeven aan een groep van maximaal 12 mensen. Na een staande warming up worden worden de oefeningen liggend op de rug, zij of buik gedaan. Veelal wordt er gebruik gemaakt van zgn. props; kleine balletjes, zachte bal, fitball, elastieken band, magic circle of spine corrector. De oefeningen zijn gericht op het verbeteren van houding, rompstabiliteit, spierversterking, spierverlenging en flexibiliteit.

 

Yoga(pi)lates les
In deze groepsles van maximaal 12 mensen worden yogahoudingen en pilates oefeningen op een vloeiende manier met elkaar afgewisseld. veelal wordt er gebruik gemaakt van de zgn. pilates props zoals kleine balletjes, zachte bal, fitball, magic circle, spine corrector, elastieken band.

Yin Yoga
Yin Yoga wint snel aan bekendheid. De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsen en gewrichten. In yin yoga worden de houdingen 3 tot 5 minuten vastgehouden.  Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant, gaat het er bij Yin Yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. 

Sivananda Yoga

Deze authentieke, van hatha afgeleide, yoga vorm is voor iedereen die balans zoekt in beweging en rust, kracht en flexibiliteit. Bij Sivananda Yoga ligt de nadruk op welzijn en gezondheid van de beoefenaar.